יום ראשון, 23 בנובמבר 2014

הם משלנו - רמי שני מניר יצחק

מדור חדש ב-232 יפגיש אותנו לרגע עם אנשים שגדלו באשכול אבל מכירים אותם בכל הארץ. מה מספרים ומה זוכרים השמות המפורסמים שיצאו מאשכול:


"העבודה העיתונאית שלי מושפעת מכך שגדלתי בנגב"

מי ומה: רמי שני, בן קיבוץ ניר יצחק, בוגר תיכון 'מעלה הבשור', כתב גלי צה"ל בדרום. עיתונאי כבר יותר מעשרים שנה, עבד בעיתונות, בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט.

איפה גר היום: בבאר שבע. עזב את אשכול ב־2009.

איך השפיעו המגורים באשכול על עבודתך? "גדלתי ובגרתי בניר יצחק, וזה מאוד משפיע על החיים שלי והעבודה שלי. אני חושב שמכיוון שבאתי מהנגב קל לי יותר להתאים את עצמי למרואיינים אנשי האזור - אני מבין אותם, מרגיש אותם ורואה ללבם הרבה יותר מכתב שמגיע מהעיר הגדולה. כדי שאוכל לתת למאזינים תיאור מדויק של ההתרחשות עליי להבין את התמהיל האנושי שנמצא מולי. באופן טבעי אני מכניס לסיקור את החוויה האישית שלי כאדם שגדל בנגב".

איזה אירוע שסיקרת נשאר איתך עד היום? "ב'צוק איתן' אור הלר מערוץ 10 ואני נכנסנו יחד עם לוחמי השריון לדיר אל בלח לראיין לוחמים שמצאו שם מנהרה. הגענו למקום, צילמנו, הקלטנו ודיברנו עם החיילים. כשהתחלנו בנסיעה חזרה לשטח ישראל נעצר פתאום טנק המרכבה שנסענו בו והקצין שעמד בצריח התחיל לירות. שמענו קול שואל בקשר: מי ירה? מי ירה? לא הייתה תשובה ואז הבנו שירו על הטנק שתי פצצות אר־פי־ג'י. עמדנו שם רבע שעה עד שניתן היה לחזור לנסוע. זאת לא הפעם הראשונה שאני מסקר תחת אש אבל בפעם הזאת זה היה ממש מפחיד".

צריך אופי מיוחד להסכים לסקר תחת אש. "אין ספק שצריך מידה של תעוזה ואומץ להיכנס לאזור לחימה, הכתבים שעושים זאת בהחלט מסכנים את עצמם. מבחינתי העובדה שבחרו דווקא אותי למשימה המיוחדת הזאת מחמיאה לי".

עוד משהו: "בימים אלו מקדמת המחלקה ליזמות עסקית במועצה יחד עם מרכז הצעירים קורס מקצועות רדיו לשידור באינטרנט, בהנחייתי. אנחנו מקווים שבוגרי הקורס ישתלבו אחר כך בפעילות בתחנות הרדיו בארץ ואפילו יקימו תחנה מקומית באשכול".

עפרה בן נתן