יום רביעי, 7 בינואר 2015

מדברים נגב

כנס נגב השני בהפקת מדרשת נצרים עסק בשאלות שנוגעות לעתיד של כולנו, תושבי הדרום • נגה גדג'

'כנס נגב' נערך החודש בהפקת עמותת מדרשת נצרים, זו השנה השנייה.
"אין ספק שכנסים מסוג זה מקדמים בתודעה הציבורית את חשיבות ההתיישבות בנגב כמו בשאר מדינת ישראל", אומר אלידע פרינס, מנהל מדרשת נצרים, "אנחנו יודעים שיש צורך בסבלנות רבה במקביל לעשייה חיובית ותורמת המקדמת את הנושאים בהם אנו מאמינים".
אלישיב רייכנר, שמוליק ריפמן, ח"כ זבולון כלפה וחיים ילין. צילום: 232 
במושב הראשון בכנס שעסק בשיתופי פעולה אזוריים לקידום ההתיישבות בנגב השתתפו ח"כ זבולון כלפה, ראש המועצה חיים ילין וראש מועצת רמת נגב שמוליק ריפמן.
המושב השני עסק בשאלה האם נכון להקים בנגב יישובים חדשים או לחזק יישובים קיימים. "הפרחת שממה נעשית על ידי ישובים חקלאיים חדשים" אמר אליהו אוזן מבני נצרים, "אם אנחנו רוצים להפריח את השממה אז חלומם של הירוקים למיניהם סותר את חלומנו". טל שמיר מאוהד לא הסכים עם דבריו: "אני לא רואה היום שממה, אין כמעט קרקע לא משומשת. יש מעט מדי שטחים פתוחים והתיישבות יתר פוגעת בהם ובנו". טל טען כי היישובים הקיימים מזדקנים ויש צורך לחזק קודם כל אותם.
אסף כהן, סמנכ"ל תנועת אור, הסביר כי בעוד 20 שנה אוכלוסיית ישראל תכפיל את גודלה כמעט פי שניים: "ב־20 השנים הבאות ישראל תקים בנגב 15 יישובים כפריים בתוך גידול אוכלוסייה של 800-700 אלף איש. מתוך כל אלו רק כ־2,000 יגורו ביישובים החדשים, כך שהקמת ישובים חדשים לא סותרת את חיזוק הקיימים".

ניתן  להתרשם מתקציר הכנס ביוטיוב: www.youtube.com/watch?v=TfuMcKEMt5M