יום שני, 7 בספטמבר 2015

זוכרים את גבריאל

מאות מעריצים מכל רחבי הארץ הגיעו להופעה לזכר גבריאל בלחסן ז"ל שארגנה משפחתו בתלמי אליהו. אחיו, פנחס: "היה מרגש לראות את כל האהבה שיש לאנשים לגבריאל ולמה שהוא יצר" • 


הכביש הצר המוביל לתלמי אליהו המה ב-20 באוגוסט ממכוניות והתרגשות. מאות אנשים הגיעו מכל הארץ להופעה לזכר גבריאל בלחסן ז"ל, שנערכה בבית הוריו במושב.
הם  הגיעו לשמוע, לראות ובעיקר לזכור. לזכור את גבריאל, שרובם לא הכירו או הכירו רק מרחוק. הם ישבו בשקט מול הצריף הקטן שבו גר גבריאל ובו מצא את מותו שנתיים בדיוק לפני כן.
בזה אחר זה עלו לבמה המאולתרת בני משפחתו של גבריאל (ידידיה בלחסן, פנחס בלחסן, עמנואל בלחסן, יעל בלחסן, נועה בלחסן ונדב בלחסן) וחבריו (זיו קטרי, דביר לביא, רון בונקר, סער ליבן ואביב גדג'), ושרו את השירים שנכנסו ללב של כל כך הרבה אנשים. שעות ארוכות לאחר סיום ההופעה סירב הקהל להתפזר. חבורות-חבורות הם ישבו על האדמה, משוחחים, מתרגשים. חלקם בילה את הלילה בחצר של משפחת בלחסן, עד שהגיע האוטובוס הראשון של יום שישי ולקח אותם משם.

את ההופעה יזמה משפחתו של גבריאל. "הרעיון שלנו היה שיופיעו רק המשפחה והחברים, האנשים שגבריאל אהב", אומר אחיו, פנחס. "פתחנו את ההופעה לכל  מי שרצה להגיע, בחינם, כי היה חשוב לנו שכל מי שאוהב ומוקיר את המוזיקה של אחי יבוא להיות איתנו. ובאמת הגיעו הרבה אנשים, שגבריאל התווה להם דרך דרך השירים שלו. היה מרגש לראות את כל האהבה שיש   לגבריאל, למה שהוא יצר. ראינו עד כמה אנשים היו מחוברים לגבריאל ואהבו אותו. והיינו שמחים וגאים". וידידיה בלחסן מוסיף: "אנחנו מאוד מודים לכל מי שלקחו חלק בערב".
יש כוונה לערוך עד הופעות כאלו?
"כן, אנחנו מתכוונים להפוך את האירוע למסורת, כל שנה ביום הפטירה הלועזי של גבריאל, בבית שלנו בתלמי אליהו".
פרט להופעה פנחס עוסק בימים אלו בפרויקט נוסף: "הקמתי קבוצת פייסבוק שנקראת 'כולנו דגל לבן', במטרה להעלות את המודעות למחלות נפש. העניין צובר תאוצה ואני בקשר עם ח"כ זהבה גלאון שעוזרת לי לקדם את הנושא, והוזמנתי להרצאות בבתי ספר. אני מרגיש שזו צוואה לא כתובה שגבריאל הוריש לי, לזעוק את הזעקה של חולי הנפש. לקחתי את זה על עצמי, לזכרו ולמען כל החולים".