יום שני, 12 בספטמבר 2016

תיאטרון החלומות


אחרי הצלחת המופע בשנה שעברה באולם אשכול, גם השנה אימץ תיאטרון הנגב ילדים בעלי מוגבלויות מעמותת "בית הגלגלים", והגשים להם חלום להופיע על במה. הפעם זה היה בקיבוץ אורים • יובל רויטמן

ביום שישי ה-5.8 נסעו ביחד ג'קי ממן, המנהל המוזיקלי ומנהל השיווק של תיאטרון הנגב, ואיסי ממנוב המנהל האמנותי של התיאטרון, לקיבוץ אורים, שם הם נפגשו בבית של העמותה (ראו מסגרת) עם ארבעה ילדים בעלי מוגבלויות מעמותת "בית הגלגלים" מסניף ירושלים, בגילאי 13-15. המטרה: להגשים לילדים חלום לעלות על במה ולהופיע מול הקהל שמנה 50 איש, והורכב ברובו מחברי וילדי אורים ומבני משפחה. 
ג'קי עבד עם הילדים על קטעי השירה. הילדה אורטל הררי שרה את "בך לא נוגע" של יהודית רביץ ואת "בגלל הרוח" של שלומי שבת; נתנאל דרמוני שר את "כשאת עצובה" של עמיר בן עיון ואת "שבחי ירושלים" של אביהו מדינה ועלי עותמן שר את "עלמתיני" (בערבית - "לימדת אותי"). איסי עבד עם מעיין עמבר על קטע המשחק.
שמחים כל הזמן
"אנחנו נפגשים עם ילדים בעלי מוגבלויות ולא יודעים מראש מה לעשות איתם", מספר ג'קי. "אבל למרות המוגבלויות אנחנו עושים את זה כמה שיותר מקצועי. למשל השיר 'בך לא נוגע' שבחרה אורטל הררי - זה שיר מאוד קשה לביצוע והאתגר ריתק אותי כמוזיקאי. והיא הצליחה לעשות את זה". 
המפגש עם נתנאל 'תולי' דרמוני היה מעט יותר מורכב, מעיד ג'קי. "בהתחלה הוא מאוד חשש וכשהוא ראה אותי עם הגיטרה הוא נכנס לפאניקה". 
ג'קי ואיסי עם הילדים. "נמשיך עם הפרויקט בכל פעם שנידרש"

אז מה עשית?
"הוצאתי את כל המדריכים מהחדר ויצרתי איתו קשר אינטימי. שאלתי אותו מה הוא אוהב לשיר והוא אמר 'עמיר בניון'. הוא בחר את השיר 'כשאת עצובה'. השיר 'פירק' את הקהל וגם אותי תוך כדי שירה. יש שם את המילים 'בצבא הכי חזק שבעולם אלחם למענך' - והבחור יושב בכיסא גלגלים ובקושי זז".
עושה רושם שהמפגש עם הילדים השפיע עליך מאוד.
"אני עוסק המון שנים במוזיקה, מופיע בארץ ובחו"ל. המפגש עם הילדים מרתק ומרגש בצורה בלתי רגילה ומעמיד אותך עם שתי רגליים על הקרקע. מה שמעניין זה בעיקר שמחת החיים הגדולה שלהם - שזה ממש לא מובן מאליו. הם כל הזמן מבסוטים ומחייכים".

מאמצים מכל הלב
זו השנה השנייה שתיאטרון הנגב מאמץ את ילדי בית הגלגלים, שרובם סובלים משיתוק מוחין או ניוון שרירים. בשנה שעברה הופיעו הילדים באולם אשכול והשנה הם הופיעו במועדון החברים בקיבוץ אורים, שמאמץ את ילדי העמותה לאורך השנה ומעמיד לרשותם מבנה קבוע ומשופץ לאירוח בסופי שבוע במחיר סמלי. 
לדברי לאה מאיר, מנהלת בית הגלגלים באורים, במהלך השנה, אחת לשבוע מגיעה קבוצה מהעמותה ומתארחת בבית, שמותאם ומונגש לצרכיהם. בנוסף לבית של בית הגלגלים באורים יש עוד חמישה בתים מונגשים ברחבי הארץ - בירושלים, בוסתן הגליל, הרצליה, ואדי ערה ובאר שבע.
מי שמלווה ביומיום את הילדים שהגיעו להופיע באורים הם רכזות הקבוצה מירושלים אדוה וייסבלט ורחלי מנדל והמדריכים זיו בן אהרון, קובי מרקוביץ ועמוס בוכניק - כולם בהתנדבות. תודה מיוחדת לחגית סרגוסטי מאורים ולסאונד-מן גיא דיטרנוביץ מאורים.

ג'קי: "הצוות שמלווה את הילדים ראוי להערכה. כשחושבים שהכול חרא במדינה, אתה נתקל במתנדבים שעובדים איתם באהבה והתנדבות. זה פרויקט שהתיאטרון נרתם אליו כבר שנה שנייה ונשמח להמשיך איתו בכל פעם שנידרש". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה