יום שני, 10 ביולי 2017

תיאטרון שובר מוסכמות

שחקני תיאטרון השפם, בני נוער מהמועצה, נודדים ביישובים עם ההצגה 'קרנפים' - שעוסקת במתח המתמיד בין קונפורמיות להליכה נגד הזרם. יובל רויטמן



צילום: רות אופיר
בשבועיים האחרונים מופיעים חברי תיאטרון השפם - בני נוער מכיתות ח'-י"ב מאשכול - בפני תושבים במועצה עם 'קרנפים', מחזה אבסורד של המחזאי אז'ן יונסקו, העוסק בקונפורמיות למול מרידה במוסכמות. לדברי רות אופיר, עובדת סוציאלית המלווה חברתית את התיאטרון ומסיימת בימים אלה את תפקידה, הבחירה לצאת החוצה נולדה "מתוך כוונה להגיע ליישובים שבהם גרים הנערים. בינתיים שלושה (כרם שלום רעים ועין הבשור - ב-5.7) - ואנחנו מקווים שעד סוף הקיץ נגיע לעוד".
תיאטרון השפם פועל מעל עשור כחלק מפרויקט קהילתי לבני נוער באגף לשירותים חברתיים במועצה. הבמאי שעל שמו הוא נקרא הוא יעקב אמסלם מיבול, בעל השפם. ב-2014 העלה התיאטרון את 'קזבלן' בשיתוף 'הבית הירוק'. ב-2015, לאחר 'צוק איתן', עלה מופע הרוק 'רסיסים', ב-2016 העלו שחקני התיאטרון את ההצגה "השורדים", שנכתבה כולה על ידם, ועסקה בפוסט אפוקליפסה - מה קורה כאשר כל העולם סביבם נחרב, ורק הם נותרים לנהל בעצמם את חייהם.
השנה, מספרת רות, התברך התיאטרון ב-15 בני נוער, שהגיעו אחת לשבוע לסדנת משחק ויצירה, וישתלבו בקבוצות תיאטרון לנוער במחנה קיץ בירושלים. "הם מוצאים קבוצה מאפשרת וחמימה, ומקבלים מקום משמעותי לקשיים החברתיים, הנפשיים והרגשיים שלהם. תכנים רבים והגיגים מועלים על ידם, והם זוכים להתייחסות שלי ושל יעקב במהלך כל שעות היממה". 
צילום: רות אופיר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה