יום ראשון, 20 באוגוסט 2017

חוזרים הביתה

 אחרי שיפוץ והרחבה שארכו שנה וחצי, נפתח מחדש מרכז הצעירים המשודרג.
מה תמצאו שם?


"ללמוד בכפכפים" - זה המוטו של מרכז הצעירים המשופץ שנפתח במועצה בחודש האחרון. המרכז פועל באותו מקום שבו הוא פעל בגלגולו הקודם - במבנה הספרייה של ביה"ס מעלה הבשור לשעבר. במהלך השנה וחצי האחרונות הורחב ושופץ המבנה ובחודש שעבר הוא אוכלס. במקום כבר נפתח קורס פסיכומטרי שמסובסד בחציו על ידי המועצה, ולומדים בו כעשרים צעירים מאשכול. עבודות השיפוץ עלו כ-2 מיליון שקל ובמסגרתן הורחב ושודרג המרכז. השטח הבנוי עומד כעת על 450 מ"ר. הכסף גויס ממגוון מקורות, בהם - משרד רה"מ, משרד הבינוי והשיכון, מפעל הפיס, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, וכן המועצה. 

מענה לגילאי 18 עד 40

את מרכז הצעירים מנהלת עינת כהן אלישיב מישע, והוא מסופח לאגף האסטרטגי במועצה. מלבד כיתה מרווחת, ממוגנת וחכמה שבה מתקיים קורס הפסיכומטרי ויתקיימו בעתיד קורסים וסדנאות נוספים, המקום מציע אולם מופעים ששופץ והונגש לנכים וכן אגף משרדים - של מחלקת התרבות, של 'מעברים' ושל שותפות 2000.
"המרכז עוסק בהשכלה, תעסוקה, מעורבות חברתית, תרבות וצמיחה דמוגרפית", מסבירה עינת. "המקום מיועד לתושבי אשכול בגילאי 18 עד 40 - כל גיל וצרכיו: מכנס מתגייסים ומענה לחיילים משוחררים, פסיכומטרי ומתן מלגות לתואר ראשון, ועד קורסים שונים כמו צילום, אנגלית, יזמות ופתיחת עסק, ליווי בתעסוקה, הורות, הכנה ללידה ואחרי לידה וזוגיות - כאשר מרבית הקורסים ניתנים בחינם או מסובסדים. אנחנו שמים דגש רב על תרבות שמתאימה לגילאי 18-40 ובמרכז יתקיימו הופעות אקוסטיות אינטימיות, מופעי סטנד-אפ וכיתות אומן".

מרכז מורשת והנצחה

בתוך מרכז הצעירים שוכן מרכז מורשת והנצחה. מי שליוותה את תהליך התכנון והבנייה של מרכז המורשת וכן את כל פרויקט ההרחבה של מרכז הצעירים היא אושרה גבאי מדקל, שמשמשת בנוסף גם כרכזת השכלה והכשרה במקום. "יש במועצה 146 נופלים, והרעיון היה לעשות פינת הנצחה מכובדת וראויה. החדר הנוכחי שהוקצב לכך לא הספיק - ולכן הגדלנו. העבודות, שעליהן אחראי אגף ההנדסה, צפויות להסתיים בחודשים הקרובים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה