יום ראשון, 17 בספטמבר 2017

בעלת החלומות

7 שנים לאחר שפורסם הרומן הראשון שלה, רואה אור ספרה השני של תמר מריאנו - "יוספה בעלת החלומות" -  סיפורה של אישה יוצאת דופן העוסקת במקצוע לא שגרתי ומסרבת להיכנע לתכתיבי החברה. קצת כמו האישה שיצרה אותה • תם פרחי

החל מהחודש הקרוב יופיע על המדפים בחנויות הספרים ברחבי הארץ ספרה השני של תמר מריאנו (תלמי יוסף) -7 שנים לאחר שפורסם הרומן הראשון שלה, רואה אור ספרה השני של תמר מריאנו - "יוספה בעלת החלומות" -  סיפורה של אישה יוצאת דופן העוסקת במקצוע לא שגרתי ומסרבת להיכנע לתכתיבי החברה. קצת כמו האישה שיצרה אותה
בהוצאת פרדס. תמר, 58, פסיכולוגית קלינית בהכשרתה, המשמשת כיום פסיכולוגית ראשית במרכז לבריאות הנפש בבאר שבע, נמשכה תמיד לשפה ולכתיבה והתעניינה בסיפורים של אנשים ובמורכבות שלהם. מתוך הנטיות האלה נולד ב-2010 רומן הביכורים שלה - "שירת המניפה" - שיצא בהוצאת גוונים ועסק בחייהן המקבילים של סטודנטית צעירה והפסיכולוגית שמטפלת בה.  
לפני כשלוש שנים החלה שוב לכתוב, הפעם את סיפורה של "יוספה בעלת החלומות". הספר מגולל את סיפורה של תל-אביבית בשנות ה-40 לחייה, שעולמה המורכב מתגלה דרך עיסוקה היוצא-דופן ומפגשיה החווייתיים עם אנשים מהעבר, מההווה ומהעתיד שלה. לדברי תמר, "המפגש של הקוראים עם יוספה נעשה בדרך שלה שגם היא, ממש כמו יוספה עצמה, חריגה ולא שבלונית". 

פורצת את המחסומים

בדומה ליוספה אך במובנים אחרים לגמרי, גם תמר פורצת את מחסומי החברה ומתמודדת בצורה מעוררת השראה עם החריגות שלה: "כבר 29 שנים, בדיוק מחצית מחיי, שאני נכה בכיסא גלגלים, אבל לא מאפשרת לזה לעצור בעדי. במסגרת העבודה שלי אני אחראית על מערך של 40 פסיכולוגים ועוד 15 סטודנטים עם מאות מטופלים. לעבודה האינטנסיבית הזאת נוסף בשנים האחרונות תהליך הכתיבה - עיסוק צדדי אמנם אבל אהוב ומשמח מאין כמוהו". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה