יום רביעי, 25 באוקטובר 2017

חוות הקקטוסים תטפל לנו בתיאבון

יעקב ושילה גרובר, מגדלי קקטוסים ותיקים מתלמי יוסף, קיבלו באחרונה את אישור משרד הבריאות לשווק את החומר המופק מצמח ההודיה פרוויפלורה, שנודע בזכות סגולתו לגרום לתחושת שובע• ארנון אבני 


לשילה גרובר יש מבטא אמריקאי ומראה שברירי. קצת רחוק מתדמית המתיישב החקלאי בקצה הארץ. אבל באוטו שלה אני כבר מרגיש בכיוון הנכון - בין כלי עבודה ושאריות בוץ נעליים. אנחנו נוסעים לראות את הפלא החדש - קקטוס הודיה פרוויפלורה. 
הצמח הפשוט למראה שהובא מאפריקה ידוע בזכות יכולתו לגרום לתחושת שובע. האגדות מספרות על ציידים היוצאים למסע ציד מצוידים בתמצית ההודיה ואותה הם מוסיפים למזונם כי אינם בטוחים שיהיה להם מה לאכול במהלך המסע. בעולם שבו מתים יותר אנשים מעודף משקל מאשר מרעב - זו יכולה להיות בשורה של ממש.
את הזרעים הביאו היא ובעלה יעקב לפני כחמש שנים, אבל את האישור לשימוש בחומר המופק ממנו, לאחר ייבוש וגריסה - קיבלו ממש בימים אלה. 
"אל תטעה", היא אומרת, "זו לא תרופה ולא אוכל - זה תוסף תזונה. לא צריך מרשם, אבל החומר עצמו היה צריך אישור ממשרד הבריאות. בינתיים אנחנו משווקים את זה עם עוד משווק אחד, אבל בקרוב יהיו מוצרים זמינים בחנויות הטבע. 



"התקווה שלנו היא שאנשים שמנסים לרדת במשקל אבל נכנעים לתיאבון ולתחושת הרעב - יוכלו להסתייע בחומר שאנחנו מייצרים. אמנם אי אפשר לראות בזה פתרון לכל הבעיה, כי זו בעיה כוללת - גנטית, התנהגותית, תרבותית וגם עניין של אופי, אבל אנחנו מקווים שנוכל לתרום את האקסטרה שחסר למי שהולך על זה ברצינות וצריך עזרה". 

ההודיה היא רק פרק חדש ואקזוטי בחוות הקקטוסים של משפחת גרובר בתלמי יוסף. העיקר הוא הקקטוסים ובמיוחד הקקטוסים המורכבים עם הצבעים הבוהקים, והחגים הם 'עונה בוערת' במיוחד - יש ביקוש גדול לעציצים שהופכים למתנת חג. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה